DIY - Plátené masky - ako ich recyklovať

Neviem ako vy, ale ja som si posledné roky veľmi obľúbila bavlnené masky na tvár. Sprvu som sa im vyhýbala, pretože sa mi zdali byť veľmi drahé. Dať 2 až 5 eur na jedno použitie je dosť. A aj teraz sa mi zdajú byť drahé, ale keďže už neštudujem a mám stálu prácu začala som do seba viac investovať. A keďže mi už tiahne ku tridsiatke, snažím sa starať o svoju pleť viac ako kedysi. Pretože lepšie je veciam predchádzať, ako ich potom hasiť. Ale vráťme sa späť k bavlneným maskám. Vyskúšala som ich už mnoho - na veľa z nich som napísala aj recenzie, ale stále mi bolo ľúto ich po použití vyhodiť. Viem, že sú na jedno použitie a keď vyschnú už sa nedajú použiť, ale stále som si vravela, že tá bavlnená maska sa mi na niečo hodí. A to napríklad na vlastnoručne vyrobené masky, ktoré nechám nasiaknuť a takto môžem bavlnenú masku recyklovať.

Ešte predtým ako začnem písať o konkrétnych ingredienciách na vlastné pleťové masky poďme si najprv pripraviť naše zrecyklované plátené masky.

Za ten čas sa mi už podarilo nazbierať ich kopu. Po použití som ich zavesila na radiátor a nechala preschnúť a potom ich odložila.



Masku nikdy nepoužívajte opätovne takú aká je po vyschnutí, pretože ešte obsahuje pôvodný produkt. Zoberte ich a poriadne umyte. Ja si napustím umývadlo s horúcou vodou a do vody vmiešam čistiacu emulziu na tvár, ktorú denne používam. Určite nepoužívajte pracie prášky a podobné veci, pretože masku budete dávať na tvár a na okolie očí, takže ich nechceme podráždiť. V tomto prípade som použila cleanser od Herbalife, pretože je to prírodný produkt (aspoň to tvrdia) a nedráždi oči.


Masku, alebo masky ponorte do vody a nechajte chvíľu postáť. Potom ich zľahka umyte vo vode, len dávajte pozor aby ste ich neroztrhli, pretože sú dosť jemné. Po umytí masku ešte párkrát opláchnite v čistej vode, aby bola úplne čistá a bez zbytkov mydla.


A potom samozrejme počkáme pokiaľ vyschnú. Nezabudnite dať vedieť ostatným členom domácnosti, že čo to je.  Nechceme aby niekto dostal infarkt.


A nakoniec ju ešte prežehlíme. Viem, že žehlenie neznáša asi každá žena, ale je to kvôli tomu, aby sme masku trochu narovnali a aby sme zabili všetky možné baktérie. Nechceme ich predsa ako prísadu do pleťovej masky.

A hotovo.

Základ máme pripravený a môžme sa vrhnúť na samotné pleťové masky. Ale o tom už v ďalších článkoch. Jeden hneď zajtra.

Vaša AN :-)





No comments